تابلو راهنمای طبقات

تابلو راهنمای طبقات | نکات کلیدی هزینه ها + نمونه کار 1402

تابلو راهنمای طبقات

یک تابلوی راهنمای طبقات مناسب می‌تواند در تعیین طبقات و واحدهای یک ساختمان اداری، تجاری، مسکونی و سایر انواع ساختمان‌ها به مراجعین کمک کند و به عنوان یک مورد ضروری در تجلی احترام به مراجعین در نظر گرفته می‌شود.

تابلوهای راهنمای طبقات متنوعی وجود دارند، اما هدف آنها همگی معرفی قسمت‌های مختلف یک ساختمان است. بنابراین، تابلوی راهنما برای هر ساختمانی ضروری است. این تابلو باید جذابیتی و زیبایی داشته باشد تا نظر مراجعین را به خود جلب کند. همچنین، خوانایی و وضوح تابلوی راهنما بسیار مهم است و نوشته‌های آن باید به گونه‌ای باشد که توسط افراد مختلف قابل خواندن باشد.

یک تابلوی راهنمای طبقات طراحی شده به روز دنیا، به سردرگمی و آشفتگی مراجعین جلوگیری می‌کند و باید در مکان مناسبی نصب شود تا به راحتی قابل دیدن باشد. درج المان‌های مختلف راهنمای طبقات مانند شماره واحد، نام شرکت، لوگو، راه پله، سرویس بهداشتی، ورود و خروج، آسانسور، پارکینگ، انبار و سایر المان‌های مربوطه، بر روی تابلو انجام می‌شود.

در این مقاله از تابلو پارسیان همراه ما باشید تا با تابلو های راهنما بیشتر آشنا شویم .

برای اطلاع از جدید ترین قیمت های انواع تابلو و مشاوره جهت نصب و راه اندازی انواع تابلو با ما تماس بگیرید

 

تابلو راهنمای طبقات

متریال مناسب برای ساخت تابلو راهنمای طبقات

پلکسی گلاس

پلکسی گلاس از جمله بهترین انتخاب ها برای ساخت تابلوهای راهنمایی در طبقات به شمار می‌رود. با وجود رنگ‌های متنوعی که در این ماده اولیه موجود است، می‌توان با استفاده از رنگ‌های دلخواه خود، تابلوهایی با طرح‌ها و الگوهای گوناگون ساخت. مزیت دیگری که پلکسی گلاس به همراه دارد، طول عمر بالای آن است که می‌تواند برای استفاده در تابلوهای راهنمایی بسیار اهمیتی داشته باشد.

آلومینیوم

فلز آلومینیوم به عنوان یکی از فلزات با خواص بی‌نظیر شناخته شده است. این فلز قابلیت مقاومت در برابر رطوبت را داراست و به همین دلیل می‌توان از آن در ساخت تابلوهای راهنمایی طبقات داخل و خارج از ساختمان استفاده کرد. ظاهر زیبا و دکوراتیوی آلومینیوم، از دیگر ویژگی‌هایی است که این فلز را به یک ماده اولیه محبوب در صنعت ساخت و ساز تبدیل کرده است.

کامپوزیت

کامپوزیت یکی از موادی است که در ساخت تابلوهای راهنمایی واقعا به کار می‌آید. این مواد با شکل ظاهری بسیار جذاب و زیبا، نمایی فوق‌العاده به تابلوها می‌بخشند. علاوه بر ظاهر، مقاومت بسیار خوبی نیز دارند و از این رو به هیچ وجه در برابر عوامل محیطی نظیر پوسیدگی و زنگ‌زدگی آسیب نمی‌بینند. به همین دلیل، می‌توان از کامپوزیت برای ساخت تابلوهای راهنمایی در فضای باز و داخل ساختمان‌های بزرگ استفاده کرد.

ام دی اف

ام دی اف از جمله متریال هایی است که در تولید تابلوهایی با ظاهر بسیار زیبا و کیفیت بالا به کار می رود. اما باید به این نکته توجه داشت که مقاومت آن در برابر رطوبت و عوامل محیطی زیاد نیست و بنابراین برای استفاده در بخش های داخلی ساختمان مناسب تر است.

استیل

استیل یا فولاد ضد زنگ یکی از متریال های پرکاربرد در صنعت تابلوسازی است. ورق های استیل می توانند به عنوان جزء اصلی در تابلوهای راهنمای طبقات استفاده شوند، زیرا به دلیل زیبایی خاص خود و مقاومت در برابر عوامل محیطی، از جمله مناسب ترین گزینه های موجود هستند. به دلیل ویژگی ضد زنگ بودن ورق های استیل، این تابلوها قابلیت استفاده در محیط های باز را نیز دارند. لازم به ذکر است که برای تولید تابلوهای استیلی با زیبایی بیشتر، باید طرح مورد نظر با استفاده از تکنیک های برش لیزری، برش سی ان سی و حکاکی اجرا شود. همچنین، تابلوهای راهنما طبقات با ترکیب ورق های استیلی و مواد دیگر نیز قابل تولید هستند.

 

تابلو راهنمای طبقات

برای اطلاع از جدید ترین قیمت های انواع تابلو و مشاوره جهت نصب و راه اندازی انواع تابلو با ما تماس بگیرید

 

انواع تابلو راهنما طبقات

تابلوهای راهنمایی با توجه به محل نصب و شرایط محیطی متنوع طراحی می شوند. بدین ترتیب، انواع مختلفی از تابلوهای راهنما با طرح های گوناگون در دسترس هستند که با معماری هر ساختمان به خوبی هماهنگ می شوند.

تابلوهای راهنمای ورودی ساختمان و لابی، واحدها، اتاق‌ها، دفاتر و سایر فضاها، مسیرها، ایمنی مانند آتش نشانی، راه پله، آسانسور و خروج اضطراری، همچنین پلاک‌ها و شماره‌گذاری‌ها، از بین تنوع بسیاری از تابلوهای راهنما در محیط‌های مختلف به شمار می‌روند.

تابلو راهنما طبقات بر اساس متریال مصرفی

در زمینه تولید تابلو های راهنما از متریال های متنوعی استفاده می شود. این متریال ها شامل پلکسی گلس، استیل، چوب ام دی اف و ترموود، شیشه، کامپوزیت، مولتی استایل و آینه می باشند. همچنین تابلو های ترکیبی نیز قابل تولید می باشند که با ترکیب این متریال ها می توان به ظاهر منحصر به فردی رسید.

چه نکاتی باید در ساخت و نصب تابلو راهنما طبقات رعایت شود؟

در ساخت و نصب تابلوهای راهنما، باید به نکاتی اهمیت داده شود تا اطمینان حاصل شود که این تابلوها به درستی عمل می‌کنند. از این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– انتخاب فونت خوانا و ساده که به راحتی قابل خواندن باشد.

– استفاده از علامت‌های بین‌المللی که به راحتی تشخیص داده شوند، به ویژه برای بچه‌ها و افراد بی‌سواد.

– تناسب بین مکان نصب تابلو و ابعاد آن به گونه‌ای که به راحتی قابل دیدن باشد.

– رعایت تضاد رنگ بین نوشته و بک‌گراند تا زیبایی و خوانایی تابلو افزایش یابد.

– قابلیت جابه‌جایی واحدها و اسامی در تابلو به گونه‌ای که پس از ساخت امکان جابه‌جایی تابلو وجود داشته باشد.

 

سفارش تابلو راهنمای طبقات

مزایای استفاده از تابلوهای راهنما

استفاده از تابلوهای راهنما در اماکن مختلف، مزایایی فراوانی برای مراجعه کنندگان به ساختمان فراهم می کند. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– کاهش سردرگمی افراد در پیدا کردن مکان‌ها و طبقات مختلف ساختمان

– بهترین روش برای احترام به ارباب رجوع و جلب رضایت مشتریان

– ماندگاری و کیفیت بالای تابلو راهنما در طولانی مدت

– صرفه جویی در مصرف انرژی در تابلوهای راهنمای نوری

– قابلیت بروزرسانی تابلوهای راهنما در صورت جابجایی مکان

– نصب آسان و سریع تابلوهای راهنما

– بهینه سازی اطلاع رسانی مکان‌های مختلف سازمان.

 

قیمت تابلو راهنمای طبقات

برای اطلاع از جدید ترین قیمت های انواع تابلو و مشاوره جهت نصب و راه اندازی انواع تابلو با ما تماس بگیرید

 

تقسیم بندی کلی تابلوهای راهنما

تابلوهایی که از جنسی باشند که امکان تغییر و بروزرسانی متون آنها در صورت نیاز فراهم باشد، و همچنین در طراحی آنها به این نکته توجه شده باشد که در صورت تغییر در کاربری اتاق‌ها، مکان پیچ‌های اتصال آنها به ساختمان یکسان باشد و تعویض تابلوها با یکدیگر آسان باشد.

 

تابلو راهنمای طبقات

تابلو راهنما به چه صورت قابل نصب است؟

شیوه طراحی و نصب تابلوهای راهنما بسته به نوع فضای مورد استفاده، کاربری و درخواست مشتری متفاوت است. در این زمینه، هیچگونه محدودیتی در نصب تابلوهای راهنما وجود ندارد و آن‌ها می‌توانند به صورت دیواری، آویز از سقف، رومیزی و یا به صورت استند و یا ایستاده نصب شوند.

برای اطلاع از جدید ترین قیمت های انواع تابلو و مشاوره جهت نصب و راه اندازی انواع تابلو با ما تماس بگیرید

قیمت تابلو راهنما چگونه محاسبه میشود؟

در فرآیند خرید تابلوی راهنما، قیمت به عنوان یکی از مهمترین موارد مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه ساختمان‌های تجاری، اداری و پزشکی به تعداد زیادی تابلو نیاز دارند، بنابراین لازم است که قیمت مقرون به صرفه باشد. هزینه تابلوی راهنما بسته به جنس آن، روش ساخت، نوری یا بدون نور بودنش، تعداد سفارش و موارد دیگر کاملا متفاوت است.

سفارش تابلو راهنمای طبقات

شما می‌توانید برای سفارش تابلو راهنمای طبقات از شرکت تابلو سازی پارسیان با شماره تلفن‌های 09124200036 تماس حاصل کرده و با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

همچنین می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این شرکت به آدرس www.tabloparsian.com ، نمونه‌هایی از تابلوهای راهنمای طبقات را مشاهده کنید و با مشاوران فنی و فروش این شرکت، در مورد جزئیات سفارش و قیمت‌گذاری صحبت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انواع تابلو های تبلیغاتی

تابلو چلنیوم

تابلو استیل

تابلو نئون