تابلو لبه سوئدی

تابلو لبه سوئدی چیست ؟ راهنمای جامع سفارش تابلو لبه سوئدی

تابلو لبه سوئدی چیست ؟

حروف لبه سوئدی یکی از جدیدترین حروف برجسته‌ها برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی است که با استفاده از پلکسی گلاس و آلومینیوم ساخته  می‌شود ، آلومینیوم به‌کاررفته در آن به لبه سوئدی معروف است لبه سوئدی درواقع نوعی آلومینیوم است که در اندازه‌ها و ضخامت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود و برای ساخت حروف برجسته تولید می‌شود  به دلایلی ازجمله عدم استفاده از فنّاوری روز درگذشته، لبه حروف سوئدی مانند امروز ماندگاری نداشت بنابراین این نوع مشکل ماندگاری حروف آلومینیومی سبب شده بود تا حروف برجسته ساخته‌شده از ورق‌های آلومینیومی مورد استقبال قرار نگیرد اما امروزه هم‌زمان با پیشرفت و توسعه علم و فناوری، شاهد بازگشت حروف لبه‌دار سوئدی در چرخه تبلیغات و تابلوسازی هستیم که البته ازهرجهت قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر شده است .

می ‌توان گفت تابلو لبه سوئدی به عنوان یکی از پیشرفته ترین و جدیدترین تابلوهای حروف برجسته بوده که این امکان را فراهم کرده تا به راحتی آن را در بازار سفارش دهید.

لازم است به توضیح این موضوع بپردازیم این تابلوهای منحصر به فرد و ویژه از این قابلیت برخوردارند تا یک ظاهر کاملاً متنوع را برای حوزه ای که در نظر دارید ایجاد کنند، پس به همین دلیل نیز دست خریدار هنگام خرید و انتخاب بسیار باز می باشد چرا که این امکان فراهم است با توجه به سلیقه و نیازی که دارید تابلوی متناسب از هر نظر را به راحتی انتخاب نمایید.

با انتخاب و خرید تابلو لبه سوئدی می توانید زیبایی و جذابیت که به عنوان یکی از مهمترین موارد در تبلیغات می باشد را به دست آورده و از این طریق توجه مخاطبان به شما جلب می شود.

بهتر است بدانید تابلوهای لبه سوئدی از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به تابلوهای چلنیوم دارند. در حالت کلی این دو تابلو دارای حروف برجسته هستند که برای هر یک نورپردازی داخلی استفاده شده است.

اجزای تابلو لبه سوئدی

به خوبی بر این موضوع واقف هستید که برای تمامی تابلو های موجود در بازار یک سری متریال های خاص و به خصوص مورد استفاده قرار می گیرد که کاملاً مخصوص به همان تابلو است که این موضوع شامل تابلو لبه سوئدی نیز می شود و باید توضیح دهیم که برای ساخت آن لبه های آلومینیومی مورد استفاده قرار می گیرد که این لبه ها نیز با سایر متریال هایی که برای آن به کار گرفته می شود دارای هماهنگی کامل و باعث جذابیت بالای آن خواهد شد، اما از مهمترین متریال آن می توان به استیل، تکه های کریستال، پلکسی گلاس، مولتی استایل، پلکسی گلاس آینه ای و غیره اشاره کرد.

از  لبه‌های سوئدی در ساخت  تابلوهای  دیگر مانند تابلوهای چلنیومی ، حروف  استیل،  تابلوهای نئوپلاستیک و … نیز استفاده می‌شود. در ساخت لبه‌های سوئدی از لبه آلومینیومی مخصوص برجسته‌سازی حروف استفاده‌شده است که می‌توان آن را با سایر عناصر برای رویه کار ترکیب کرد تابلوهای بسیار زیبایی تولید کرد:

  • استیل
  • پلکسی گلاس
  • خرده‌های بلور
  • پلکسی آینه‌ای
  • مولتی

تابلو لبه سوئدی

مراحل ساخت تابلو لبه سوئدی

اگرچه پنل لبه سوئدی به‌وضوح شبیه به پنل چلنیوم است و هر دو در ساخت خود از پلکسی گلاس استفاده می‌کنند، اما ازنظر نحوه ساخت و مواد استفاده‌شده کمی متفاوت هستند در ابتدا و پس از ساخت پنل لبه سوئدی با نرم‌افزار بر اساس سایز و فونت و سایر عناصر طراحی، حروف توسط دستگاه برش داده می‌شوند و در مرحله سوم حروف سوئدی توسط دستگاه‌های مخصوص و یا  استادکاران تابلوساز خم می‌شوند در مرحله چهارم لبه‌ها با استفاده از آهنربای مخصوص بر روی پلکسی ثابت می‌شوند، سپس با چسب مخصوص چسبانده می‌شوند، در ادامه حروف بر روی ورقه‌های پی‌وی‌سی  که بر روی آن لامپ‌های ال ای دی مخصوص متصل شده است متصل می‌شود و درنهایت بر روی  زیر کار پس‌زمینه  یا نمای ساختمان نصب‌شده است.

 

مزیت‌های تابلو لبه سوئدی چیست ؟

در زمان کوتاهی پس از ورود این متر یال به بازار تابلوسازی ، استقبال بالایی از  حروف‌های ساخته‌شده با این متر یال   برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی صورت گرفت که این موضوع نشان‌دهنده مقبولیت و مزایای بسیار  این جنس از تابلوها است .

از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های این پنل ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ساخت تابلوها و حروف با توجه به خواسته‌های مشتری
  • تنوع رنگ بسیار بالا
  • تنوع استایل و سبک
  • جذابیت بصری و چشم‌نوازی
  • تنوع در ابعاد ساخت
  • طول عمر بالا

چنانچه توجه کرده باشید به خوبی متوجه این موضوع شده اید که تابلوهای تبلیغاتی نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی را در بازار به خود گرفته اند و تابلو لبه سوئدی نیز از این قضیه مستثنی نبوده و به محض تولید و ورود آن به بازار یک سیر صعودی بسیار بالایی را طی کرد و این موضوع تنها به دلیل مزایای فوق العاده و ویژگی های مختلفی است که به همراه دارد که در ادامه سعی می کنیم به مهمترین مزایا و ویژگی‌ های این تابلوی خاص به طور کامل مواردی را نام ببریم.

  • این امکان فراهم است تا تابلو لبه سوئدی را با توجه به دستورات و خواسته شما تولید کنند.
  • برای ساخت و تولید لبه های آلومینیومی آن تنوع رنگ بالایی وجود دارد که می توانید بر اساس سلیقه ی خود درخواست کنید.
  • در استایل آن و سبک متنی که در نظر دارید تنوع بسیار بالایی وجود دارد.
  • ابعاد این تابلو با توجه به چیزی که در نظر دارید ساخته می شود
  • از طول عمر بسیار بالایی برخوردار است که به عنوان یکی از مزیت های مهم این تابلو به شمار آمده و به راحتی خراب نمی شود به طوری که امروزه آلیاژی مقاوم تر از استیل را در صنعت تابلوسازی پیدا نخواهید کرد. عمر طولانی تابلو لبه سوئدی در نهایت باعث استفاده طولانی مدت شما و همچنین صرفه جویی در هزینه می شود.
  • با توجه به جذابیت بصری بسیار بالایی که دارد می تواند یک انتخاب مناسب برای تبلیغات شما باشد.
  • تابلو لبه سوئدی دارای یک ظاهر و جلوه بسیار شیک و لوکس است که این زیبایی در سردر مغازه شما می تواند تاثیر بسیار زیادی جهت جذب مشتری به دنبال داشته باشد.

تابلو لبه سوئدی

کاربرد حروف لبه سوئدی

 

از حروف برجسته که با متر یال سوئدی ساخته‌شده‌اند می‌توان برای ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی برای اصناف مختلف به‌عنوان سر در مغازه  و تابلو شرکت‌ها استفاده کرد .

عوامل مؤثر بر قیمت حروف کانت سوئدی

معمولاً زمانی که صحبت از قیمت محصولات مختلف می شود امکان ارائه هزینه به طور کلی وجود ندارد چرا که شرایط و فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود تا بر این اساس بتوانند قیمت کلی را در اختیار مشتری قرار دهند که این مورد شامل تابلو لبه سوئدی نیز خواهد شد.

از مهمترین عواملی که می تواند روی قیمت این محصول تاثیر بگذارد مواردی همچون ابعاد این تابلو است، به هر میزانی که مشتری درخواست ابعاد بزرگتری برای آن داشته باشد طبیعی است که قیمت آن نیز افزایش پیدا کند. همچنین برای ساخت تابلو از جنس های مختلفی استفاده خواهد شد که در قیمت آن نقش بسیار مهمی دارد.

از دیگر موارد مهم و حائز اهمیتی که می تواند روی قیمت تابلوهای لبه سوئدی تاثیر خاصی بگذارد ضخامت ورقه های آلومینیومی به کار رفته در لبه تابلوها می باشد. در حالت کلی به هر میزان که این ضخامت افزایش پیدا کند قیمت نهایی نیز برای خریدار بالا می رود.

برآورد هزینه و قیمت لبه حروف سوئدی به عوامل مختلفی مانند اندازه، قطر نوک و ضخامت لبه بستگی دارد. به‌طورکلی هزینه سفارش طرح در اکثر حروف سوئدی 30 تا 35 درصد بیشتر از اجرای همان طرح در اکثر تابلوهای چلنیوم است. برای استعلام و برآورد هزینه این مدل از تابلوها، طرح و اندازه نهایی باید برای گروه طراحی تابلو سازی پارسیان ارسال شود تا موردبررسی قرار گیرد .

قیمت نهایی تابلو به عوامل مختلفی ازجمله جنس لبه ، جنس پلکسی به‌کاررفته در کار نوع و جنس لامپ‌های مخصوص SMD  برای نورپردازی تابلوها .

برای اطلاع از جدید ترین قیمت های انواع تابلو و مشاوره جهت نصب و راه اندازی انواع تابلو با ما تماس بگیرید

عوامل متعددی بر قیمت این نوع پانل تأثیر می‌گذارد که عبارت‌اند از:

 

ابعاد پنل سوئدی : هر چه ابعاد پنل بزرگ‌تر باشد قیمت پنل سوئدی افزایش می‌یابد. زیرا قیمت تابلوها بر اساس مترمربع  محیط محاسبه می‌شود. هرچه سایز تخته بزرگ‌تر باشد، از ورق‌های آلومینیوم و پلکسی گلاس بیشتر استفاده‌شده و درنتیجه قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

جنس لامپ ال ای دی SMD : SMD برای روشن کردن حروف استفاده می‌شود. SMD انواع مختلفی دارد مانند SMD تک‌رنگ، SMD، RGB – تمام‌رنگی SMD. بدون شک SMD با امکانات کامل به دلیل امکانات بیشتر گران‌تر از SMD های دیگر است همچنین اگر بخواهیم از SMD ضد آب استفاده کنیم باید هزینه بیشتری بپردازیم.

منبع تغذیه: برای تبدیل برق شهری به برق موردنیاز برای لامپ‌های تابلو از منبع تغذیه یا اصطلاحاً ترانسفورماتور استفاده می‌شود این منبع تغذیه در دو مدل معمولی و ضد آب با جریان‌های مختلف موجود می‌باشد که بسته به انتخاب بر روی هزینه کل اثر می‌گذارد.

ورق پی‌وی‌سی :  جنس و ضخامت ورق PVC  از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت تابلوهای لبه سوئدی می‌باشد. ضخامت ورق‌های پی‌وی‌سی ورق‌های پی‌وی‌سی دارای ضخامت‌های متفاوتی هستند که هر چه ضخامت ورق‌های پی‌وی‌سی بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. این برگه‌ها پس‌زمینه حروف هستند و SMD ها روی آن نصب می‌شوند.

زیر کار تابلو : بسته به پس‌زمینه‌ای که برای برد استفاده می‌کنیم، قیمت برد تغییر می‌کند امکان استفاده از چوب، سنگ شیشه  ، ترموود  ، کامپوزیت و …  وجود دارد که هرکدام هزینه متفاوتی دارند. انتخاب شغل زیر بستگی به سلیقه و بودجه کارفرمایان گران‌قیمت دارد، بدون شک کارشناسان این مجموعه راهنمای شما هستند.

انجام انواع خدمات تابلو سازی شرق تهران

انواع تابلو لبه سوئدی

هم‌اکنون با افزایش کیفیت حروف لبه سوئدی، این لبه‌ها نیز مانند رول‌های چنلیوم در انواع مختلفی ازنظر ضخامت و رنگ‌بندی (به شکل براق و مات) تولید می‌شوند. لبه سوئدی از پهنای 3 سانتیمتر تا 11 سانتیمتر موجود است که رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و مشکی آن از نوع براق و مات بسیار پرفروش می‌باشد.

  • تابلو لبه سوئدی مشجر
  • تابلو لبه سوئدی ساده
  • تابلو لبه سوئدی استروک
  • تابلو لبه سوئدی رویه آینه‌ای
  • تابلو لبه سوئدی رینگی
  • تابلو لبه سوئدی پانچی
  • تابلو لبه سوئدی دوبل
  • تابلو لبه سوئدی کریستالی
  • تابلو لبه سوئدی رزین
 انواع تابلو لبه سوئدی

تفاوت حروف لبه سوئدی و حروف چلنیوم

برای درک بهتر حروف لبه سوئدی لازم است  که  این حروف را با حروف چنلیوم مقایسه کنیم تا در انتخاب تابلوی تبلیغاتی خود به نتیجه‌ای مثبت و مناسب برسیم در بخش‌های قبلی مقاله  خواندیم  که یکی تابلوهای لبه سوئدی از جدیدترین حروف‌های تبلیغاتی و مدرن‌ترین حروف برجسته است . باید اشاره‌کنیم که این حروف برجسته مشابه حروف چلنیوم با تفاوت در نوع ساخت و جنس لبه‌های آن است.

تابلو چلنیوم با استفاده از رول چلنیوم و پلکسی گلاس ساخته می‌شود ولی  حروف سوئدی لبه‌دار با لبه آلومینیومی و پلکسی گلاس ساخته می‌شود درواقع تفاوت چلنیوم و لبه سوئدی در لبه  کار است که در چلنیوم این لبه از جنس چلنیوم ساخته می‌شود ولی در تابلوهای لبه سوئدی از آلومینیوم برای ساخت لبه‌ها استفاده می‌شود .

شباهت این دو حرف، جدای از ظاهر و نورپردازی، استفاده از پلکسی گلاس در آن‌ها است و تفاوت آن‌ها تنها در نوع لبه آن است.

نورپردازی تابلو لبه سوئدی

در نورپردازی این پنل ها از لامپ‌های LED و SMD استفاده‌شده است. در تابلوسازی پارسیان از بهترین و باکیفیت‌ترین SMD  های موجود در بازار برای نورپردازی تابلوها استفاده می‌شود که کیفیت و ماندگاری بالاتری نسبت به سایر برندها دارند. بهتر است از SMD های نواری برای توزیع یکنواخت نور در لبه ظریف سوئدی با برجستگی 3 سانتی‌متری استفاده شود.

تابلوهای تبلیغاتی باید دارای نقاط قوت قوی باشند که در رابطه با تابلو لبه سوئدی باید بیان کنیم یک نورپردازی جذاب و منحصر بفرد و خاص دارد که وجه ظاهری تابلو را به شدت زیبا نشان می ‌دهد.

برای نورپردازی آن از لامپ‌های smd استفاده می شود که دارای برندهای گوناگون و با کیفیت های مختلفی در بازار موجود هستند.

بیشتر لامپ های smd که در نورپردازی تابلو لبه سوئدی استفاده می شود معمولاً لامپ های تک رنگ و فول کالر هستند که در میان آن ها لامپ های فول کالر از این قابلیت برخوردارند تا تنوع رنگی بسیار بیشتر و بالاتری را برای تابلوهای مورد نظر مشتریان ایجاد کنند، اما باید هزینه بالاتری را نیز برای آن پرداخت کنید.

 

سخن پایانی

 

تابلو لبه سوئدی به عنوان یکی از پرکاربرد ترین و زیباترین تابلو ها در نظر گرفته شده که در بازار و بین افراد نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این تابلوها به دلیل وجود حروف برجسته و نورپردازی زیبایی که دارند می توانند به راحتی نظر هر بیننده ای را به خود جلب کنند، اما با توجه به این موضوع که شباهت ظاهری بسیار بالایی با چلنیوم دارند در بسیاری از مواقع اکثر افراد آن ها را با یکدیگر اشتباه می گیرند و بهتر است بدانید مواد و شیوه به کار رفته برای ساخت هر دو تابلو کاملا متفاوت با یکدیگر است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انواع تابلو های تبلیغاتی