سفارش تابلو مطب پزشکی + نمونه کار و لیست قیمت

سفارش تابلو مطب پزشکی از واجبات برای هر مطب با تخصص های پزشکی متفاوت است زیرا با استفاده از تابلو است که می توان به مردم نشان داد در این محل مطب پزشکی دایر می باشد همچنین مراجعه کنندگان از طریق تابلو می توانند آدرس مطب پزشک مدنظر خود را پیدا کنند. اگر تصمیم به سفارش تابلو برای مطب پزشکی خود دارید، در این صفحه اطلاعات مفیدی را برای ساخت و سفارش تابلو در اختیار شما قرار خواهیم داد. لطفا تا انتهای مطلب همراه تابلو سازی پارسیان باشید.

انواع تابلو پزشکی

تابلو پزشکی در انواع مختلف قابل سفارش است و به چند دسته زیر تقسیم می شود :

تابلوهای سر درب اتاق دکتر

تابلو های کوچکی که بر سر درب اتاق دکتر نصب می شوند را دیده ایم. در یک مجتمع پزشکی اتاق های مختلف همچون گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، پزشکی عمومی، پزشکی زنان و … را می توان با استفاده از تابلوهای نصب شده بر سر درب هر یک از آنها مجزا کرد و بیماران با کمک این تابلو اتاق دکتر خود را پیدا می کنند.

بر روی تابلوهای سر در اتاق دکتر نام پزشک و تخصص او ذکر می شود و نیازی به توضیحات اضافی دیگری در این تابلو نیست.

سفارش تابلو مطب پزشکی

تابلو راهنما در محوطه ساختمان

با ورود به یک ساختمان پزشکی، تابلو راهنما را در محوطه مشاهده می کنید. در این تابلو اسامی پزشکان حاضر در مجتمع به همراه تخصص آنها ذکر شده است. بر روی این تابلو معمولا ساعت و روزهای حضور پزشکان نیز درج می شود.

لایت باکس های تبلیغاتی داخل مطب

یکسری تابلو هایی که داخل مطب پزشکی قرار می گیرند لایت باکس های تبلیغاتی هستند و می توانند متناسب با شغل پزشکی طراحی شوند برای مثال برای مطب دندانپزشکی، طراحی یک تابلو لایت باکس با شکل دندان نمای داخل مطب را جذاب تر می کند.

تابلوهای راهنما بیرون ساختمان

در ساختمان های پزشکی یک تابلو در بیرون محوطه نصب می شود که حتما شما هم این تابلوها را زیاد دیده اید. رنگ تابلو راهنمای بیرون ساختمان پزشکی معمولا سفید و با نورپردازی است و اسامی پزشکان و تخصص آنها ذکر شده است.

تابلو پزشکی

ویژگی های تابلوی پزشکی

یک تابلو پزشکی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ تابلو پزشکی قابل اجرا با مواد مختلف و طراحی های متفاوت است و هر پزشک با توجه به مطب خود و سلیقه ای که اعمال می کند و همچنین مد نظر قرار دادن قوانین نصب تابلو برای مطب پزشکی، می تواند یک متریال و طرح را انتخاب کرده و سفارش دهد.

متریال تابلو

متریال تابلو مطب پزشکی می تواند از فلز، استیل، چوپ، پلاستیک و … باشد. در انتخاب متریال، جنسی را انتخاب کنید که در برابر زنگ زدگی، پوسیدگی و شرایط محیطی مختلف مقاوم باشد مخصوصا اگر تابلو برای بیرون از ساختمان سفارش می دهید، این تابلو نباید در اثر بارندگی یا تابش نور آفتاب آسیبی ببیند.

برای اطلاع از جدید ترین قیمت های انواع تابلو و مشاوره جهت نصب و راه اندازی انواع تابلو با ما تماس بگیرید

تابلو یک طرفه و دو طرفه

تابلو مطب پزشکی می تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد. در تابلوهایی که یک طرفه طراحی می شوند، در بخش تبلیغاتی که نمای تابلو است، یک طلق پلکسی به شکل برجسته یا تخت قرار می گیرد اما در تابلو های دو طرفه، هر دو بخش پشت و روی تابلو را طلق پلکسی قرار می دهند و تبلیغات دو طرفه انجام می شود.

نمای تابلو پزشکی معمولا از جنس پلکسی گلاس به رنگ شیری انتخاب می شود که توسط دستگاه های پرس به صورت قالب برجسته به آن شکل داده می شود.

نورپردازی تابلو

نورپردازی تابلو

تابلو پزشکی با نورپردازی نمای بیشتری دارد و بهتر می تواند جذب کند. نورپردازی در تابلوهای پزشکی به شکل های متفاوتی انجام می گیرد. قبل تر ها به وسیله مهتابی این کار انجام می شد اما امروزه استفاده از لامپ های نئون و یا ال ای دی ( LED ) برای نور پردازی تابلو جایگزین شده است.

اندازه استاندارد تابلو

تابلو پزشکی باید در اندازه استاندارد تهیه شود. تابلو محوطه خارجی ساختمان هر چه بزرگ تر باشد، از فاصله دورتر هم قابل دید خواهد بود اما باید در تعیین اندازه تابلو، قوانین مربوط به نصب تابلو را هم مد نظر قرار داد.

حروف برجسته در تابلو

بر روی بعضی از متریال های تابلو می توان حروف برجسته برای مثال تابلو چلنیوم و تابلو لبه سوئدی کار کرد. برای ساختن حروف برجسته، از دستگاه برش استفاده می شود و یا تابلو ساز به روش دستی این کار را انجام می دهد. متنی که قرار است روی تابلو درج شود، به شکل برجسته کار می شود و زیبایی چند برابری دارد. حروف برجسته قابل نورپردازی هم هستند.

پر سفارش ترین تابلوهای پزشکی

پر سفارش ترین تابلوهای پزشکی

در ادامه لیستی از تابلو های مناسب برای مطب پزشکی را معرفی و بررسی می کنیم :

تابلو چلنیوم

اولین پیشنهاد تابلو برای مطب پزشکی، تابلو چلنیوم است. این تابلو از پلکسی گلاس و نوعی آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود و به دلیل زیبایی ظاهری در کنار دوام و استحکام بالایی که دارد، بسیار پر طرفدار است. در تابلو چلنیوم حروف برجسته کار می شوند. جنس زیر سازی حروف برجسته در این تابلو، پی وی سی با ضخامت 8 تا 10 میلی متر است. این متریال در شرایط محیطی مختلف مثل بارندگی یا تابش نور خورشید آسیب نمی بیند و قابل نصب در محوطه خارجی ساختمان پزشکی می باشد.

برای اطلاع از جدید ترین قیمت های انواع تابلو و مشاوره جهت نصب و راه اندازی انواع تابلو با ما تماس بگیرید

تابلو استیل

تابلو استیل هم مشابه تابلو چلنیوم در شرایط محیطی مختلف مقاومت خوبی دارد و در برابر نور خورشید و رطوبت به این راحتی ها آسیب نمی بیند. تابلو استیل را می توانید به صورت دوبل یا پلکسی سفارش دهید تا امکان نورپردازی در آن نیز وجود داشته باشد.

تابلو پزشکی لایت باکس

تابلو لایت باکس برای مطب پزشکی بسیار سفارش داده می شود. در این تابلو، نورپردازی با استفاده از لامپ LED یا SMD و یا با استفاده از لامپ های مهتابی انجام می گیرد. طرحی که داخل تابلو لایت باکس قرار می گیرد معمولا قابل تعویض است. این طرح ها با دستگاه برش لیزری ایجاد شده و بر روی پلکسی چسبانده می شوند. تابلو لایت باکس را می توانید در مدل های مختلفی مثل فریم لس، اسنپ فریم و … سفارش دهید که هر یک زیبایی خودشان را دارند همه مدل این تابلوها قابل نصب به صورت آویزان یا ایستاده هم می باشند.

تابلو لاسوگاسی

اگر یک تابلو حروف برجسته می خواهید، تابلو لاسوگاسی هم قابل اجرا به شکل حروف برجسته می باشد. در این تابلو که به اسم تابلو لامپی هم معروف است، لامپ ها با ظرافت تمام داخل حروف برجسته قرار می گیرند و به زیبایی هر چه بیشتر تابلو کمک می کنند.

تابلو لبه سوئدی

برای تابلو مطب پزشکی خود می توانید تابلو لبه سوئدی را انتخاب کنید. این مدل تابلو از نظر زیبایی ظاهری مشابه با تابلو چلنیوم است اما نحوه قرار گرفتن ورق های پلکسی در آنها متفاوت می باشد. در تابلو لبه سوئدی، ورق های پلکسی روی لبه نصب می شوند و تابلو اضافات ندارد در حالی که در تابلو چلنیوم ورق های پلکسی حدودا چند میلی متر داخل لبه قرار می گیرند.

زمان تحویل تابلوی پزشکی

بعد از اینکه تابلو پزشکی خود را از میان متریال ها و طرح های موجود انتخاب کردید و سفارش دادید، مراحل ساخت تابلو شما در کارگاه تابلو سازی آغاز می شود. مدت زمان ساخت تابلو معمولا بین یک هفته تا ده روز کاری است اما مهم است که ساخت تابلو خود را به دست استادکاران و تابلوسازان مجرب و حرفه ای بسپارید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

آیین نامه استاندارد سازی تابلو مطب‌ پزشکی

برای طراحی و ساخت تابلو مطب پزشکی آیین نامه ای از سوی مجلس شورای اسلامی تعیین شده است که به شرح زیر می باشد :

  • طبق آیین نامه، هر مطب پزشکی مجاز است 3 تابلو در بیرون از ساختمان نصب کند که هم به صورت نصب بر روی بدنه ساختمان باشد و هم نصب بر روی پایه های عمودی.
  • اگر مطب پزشک در یک خیابان فرعی قرار دارد، مجاز است برای تبلیغات بهتر یک تابلو راهنما در خیابان اصلی نصب کند.
  • رنگ زمینه تابلو مطب باید سفید انتخاب شود.
  • اگر برای مطب پزشکی خود تابلو دو طرفه انتخاب کرده اید باید هر دو طرف تابلو به یک شکل طراحی و ساخته شود.

سفارش تابلو پزشکی

سفارش تابلو مطب پزشکی

برای ثبت سفارش تابلو پزشکی خود می توانید به کارگاه تابلو سازی پارسیان مراجعه کنید. نمونه کارهای این مجموعه در وب سایت به نشانی tabloparsian.com موجود است تا شما عزیزان قبل از ثبت سفارش، نمونه کارها را بررسی نمایید. تیم تابلو سازی پارسیان انواع تابلوهای چلنیوم، لبه سوئدی، استیل، لاسوگاسی و … را در ابعاد و طرح های مد نظر شما می سازد و با بهترین کیفیت، بهترین قیمت و در کمترین زمان، تحویل می دهد. برای ثبت سفارش و دریافت راهنمایی بیشتر، لطفا تماس بگیرید.

قیمت تابلو پزشکی

برای اطلاع از جدید ترین قیمت های انواع تابلو و مشاوره جهت نصب و راه اندازی انواع تابلو با ما تماس بگیرید

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش انواع تابلو های تبلیغاتی برای مشاغل مختلف

سفارش تابلو دفتر وکالت

سفارش تابلو کارواش

سفارش تابلو سوپر مارکت